Svar: Lang flyvetur og underholdning

13. november 2010

Alder:
18 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Kære Anne

Hvor lyder det dejligt med en rejse til Thailand i januar :)

Det lyder som om at I har fået planlagt rejsetidspunkterne rigtig godt. Det er en god idé at rejse om natten, netop for at jeres datter bedre kan sove og turen ikke føles så lang.

Det er altid en god idé at have noget nyt med, noget som hun ikke har set før, fordi nyhedens interesse altid er stor. Derfor er det godt med en lille rygsæk, med lidt små overraskelser, små pakker. Det kan også anbefales at pakke tingene ind, så går der naturligt lidt tid med at få det ud af papiret ...

Det kan være alt lige fra en lille pakke rosiner eller en mandarin - det tager lidt tid at spise disse ting og det er noget børn ofte godt kan lide - til små stykker legetøj og her skal man så være lidt kreativ og medtænke at der i et fly er meget lidt plads og små dippedutter helst ikke skal falde alle vegne.

Små bøger er altid en god idé og det kan f.eks. være flap-bøger, hvor der gemmer sig noget under flappen, når man løfter. Der kan ...

Annonce

... godt gå tid med at løfte flapper og tale om, hvad der er under. Man kan også købe fingerdukker, som man kan fortælle historie med og om undervejs og samtidig have sjov med at have på fingrene. Nogle gange har Ikea haft billige fingerdukker, men man kan også købe dukker, der passer til specielle eventyr. Det har f.eks. dengamleskole i forskellige udgaver. Men du kan sikkert også finde andre muligheder.

Træpuslespil med store brikker og knapper, som man løfter op og sætter i kan være en idé. Det kan være godt med en blok og nogle store farver, helst noget som ikke smitter af og derfor ikke tusch, men tykke farveblyanter kunne være en idé...

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

Du kan også medbringe simple puslespil, hvor man skal finde de to brikker der passer sammen. Hunden passer med kødbenet, bjørnen passer med fisken, musen passer med osten osv. Jeg har set at de har haft sådanne små spil i f.eks. Føtex og de plejer ikke at koste ret meget.

Håber du kan bruge lidt af disse idéer videre, fortsat held og lykke :)

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder